lördag 2 augusti 2008

Tjeeeena

Nu har vi varit hemma från Halland ett tag, men måndag, tisdag åkte jag tillbaka för att tillsammans med mamma och lillbrosan åka till köpenhamn(copenhagen haha låter så kul...) och träffa min gudmor och hennes son. Vi hade jätteroligt, roligaste jag har haft på länge,(sen jag pappa å lillbrosan var på pansarmuseet! http://www.pansarmuseet.se/)

Jag gick upp klockan 5 på morgonen för att hoppa på bussen tillsammans med Dexter. Men eftersom att bussgubben inte visste var han skulle;) och jag inte hundra koll på bussnummret, missade jag den..Så Dexter fick stanna hemma och jag hoppade på tåget direkt till Malmö i stället för att möta mamma i Halland och åka med därifrån.

Innan vi träffade gudmodern, gick ja å freddis(brosan) på burgerking. Han blir skitarg när han är hungrig haha. När han hade ätit blev han glad och började sjunga med radion högt"It's toooolate to apologizeeee, it's toooo lateeeeeee" höll på att garva ihjäl mig.

I Copenhagen traskade vi runt, gick till burgerking igen(beställde jordgubbs glass men fick nånslags kakglass..)

Vi gick till Christianiahttp://www.christiania.org/, vilket var kul. Christiania är ett gammalt militärområde som hippies tog över 1971(Go hippies). Enda tråkiga med stället är drogerna. Köpte en liten grej där de står "make love, not war".
Love Danmark!!

Kramar!




Inga kommentarer: