tisdag 30 september 2008

Frukt

Hejhej!


Hmm, frukt..är riktigt dålig på att äta det..dom säger ju att man ska äta fem frukter om dagen..Min gissning är att om man väl gör det så bör man ju få lite mer energi, vilket är något jag verkligen behöver, känner mig så väldigt trött hela tiden. Röra på sig ska man naturligtvis också göra, men det känner jag att jag troligtvis gör tillräckligt redan(det är väl minst 30minuters promenad eller något och det gör jag ju mycket mer, Tack Dexter)

Ska nog försöka med detta från ock med i morgon och se hur det går! Även vara lite bättre på att ta järntabletterna sedan blodgivningen, man vill ju inte få järnbris..Har haft det en gång och det var det värsta jag varit med om nästan, jag orkade ingenting, somnade på varenda lektion i skolan och kände mig allmänt deppig..inge kul alls.

Men massa frukt i morgon alltså, får köpa lite mer grönsaker till mange med, han gillar inte frukt så mycket, grönsaker däremot..

Förutom att få mer energi så är det ju alltid positivt för hälsan i längden med..ska tydligen minska risken för hjärtinfarkt och så..men det säger ju lite sig självt..

Puss puss

Inga kommentarer: