söndag 14 september 2008

Valpkursen /Jenny

Hej Hej!

Jag och Dexter har precis kommit hem från valpkursen nu. Dexter som har varit så lugn och fin innan var på bushumör idag, han var dock inte ensam om det..:P

Idag skulle vi vara i två grupper, första gruppen som vi var i skulle öva lite på det vi gjorde sist och andra skulle gå på promenad och öva på att gå fint i koppel. Tyvärr så tog det lite för lång tid så vi han inte med promenaden, det sparas till nästa gång men, tyvärr så kommer vi ju att missa det efter som att jag och mange ska och titta på Magnus Betner då. Men hon berättade lite för mig vad man ska göra om han drar i kopplet och så, saaatt jag hoppas det ska gå bra ändå. :)

Innedelen idag skulle man berätta lite om sin hunds ras..jag blev rätt nervös när jag skulle prata hehe..kände hur jag blev helt varm i ansiktet, men det gick rätt bra. =)

Kramkram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Det är spännande att läsa hur det går för din valp. Jag är själv hund och tycker det är intressant att läsa om hur ni människor lägger ner tid på att utbilda hundar.

Jag undrar om du såg programmet om sjölejonen häromdagen. De jämfördes med människor och det visade sig att sjölejonens logik var vida överlägsen människans. Ser fram emot en studie där hundarnas intelligens undersöks. Själv är jag lite lik ett sjölejon.

Min husse har bestämt att jag ska heta Aias, men jag skulle vilja byta till Nisse. Tycker att jag är mer en Nisse-typ.

Tack för en trevlig blogg med fokus på oss hundar!

Anonym blandras