söndag 5 juli 2009

Söndag

Idag åkte andrea hem, det sög, väldigt mycket. Men jag har Nusse här så klarar mig.

Blev inget lockat hår idag för det har verkligen ösregnat hela dagen, så kändes meningslöst.

Jag har städat lägenheten hela dagen, massa smuuuuts överallt ju..hade tänkte att ta kort för att visa andrea hur fint det är nu när hon åkt, så ångrar hon sig nog. Men kameran är i bilen såå, nee.

I morse läste jag ut boken Svindlande höjder av Emily Bronte. Jättebra bok, tror jag gillar den bättre än Jane Eyre. Karaktärerna är väldigt extrema, antingen goda eller onda, å lite utflippade osv. En av böckerna i Twilight-serien (som jag är ett stort fan av) kan man säga har sin grund i denna boken, fast när man har läst båda kan man inte direkt säga att likheterna är så stora, förutom att huvudpersonen är älskad av två mycket olika personer och har svårt att välja mellan dessa.

Har du läst boken lär du älska denna sången.

Inga kommentarer: