söndag 20 juli 2008











Idag när jag och Dexter var ute och promenerade gick vi till sjön där Dexter fick leka lite. Jag vet inte varför men av någon anledning blir han som tokig varje gång vi kommer dit. Han springer runt på den lilla stranden, ut i vattnet, upp på bryggan stannar lite och tittar sig omkring och sedan fortsätter han att springa runt igen. Men jag märker att jag måste hitta något bättre sätt att lära honom komma när jag ropar. För då vi var på väg att gå kom det några gående och då sprang han fram till dom och struntade i att jag ropade på honom. Jag ska titta på biblioteket om de har någon smart vovve-bok som jag kan ta hjälp av.
Senare på eftermiddagen när jag och lillbrosan var ute och traskade med honom, träffade vi på en annan liten vovvsing som Dexter lekte lite med. Den här hunden var också en schäfer-blandning och endast tre veckor äldre än Dexter, vilket var roligt då han inte har träffat några andra småttingar än sina syskon.
Nu är det dags för en nattispromenad.
Kram!


Inga kommentarer: